Friday 23 November 2012

KELEMAHAN BUKAN SATU KEGAGALAN




kadangkala dalam hidup ini...
ketika kamu jatuh, dan rasanya kamu tidak sanggup lagi untuk bangun...
sebab kamu fikir, apakah kamu masih punyai harapan???
tapi saya ingin katakan kepada kamu semua...
aku jatuh..dan aku tidak punya tangan dan kaki...
aku pasti mustahil untuk bangun semula...
tapi T.I.D.A.K
aku berusaha 100x untuk bangun kembali...
dan jika aku masih gagal seratus kali...
jika aku gagal dan lalu aku menyerah...
pada pandangan kamu, apakah aku akan boleh bangkit???
T.I.D.A.K
tapi jika aku jatuh dan berusaha bangkit lagi...lagi dan lagi...
aku hanya ingin beritahu...bahawa itu bukanlah satu pengakhiran...
yang penting adalah bagaimana kamu mengakhirinya...
apakah kamu akan tamatkan dengan penuh kekuatan???
dan kamu akan beroleh kekuatan untuk bangkit semula...

(NICK VUJIVIC)

***Nilaikanlah kembali dengan diri kita...kalau Nick boleh berjaya...kenapa kita yang diberikan cukup segala-galanya..tidak cacat,,, cukup kaki tangan...namun sebab dengan hanya sedikit sahaja kelemahan, kita sudah rasa ingin mengalah...kenapa kita tidak berusaha???kita hanya perlukan sedikit sahaja usaha untuk dapat apa yang kita inginkan...sebab setiap orang dilahirkan dengan bahagian masing-masing...

..JIKA ANDA FIKIRKAN ANDA BOLEH...ANDA PASTI BOLEH MELAKUKAN...
TAPI JIKA ANDA FIKIRKAN KEKALAHAN...ANDA TELAH MENGHAMPIRI KEGAGALAN..



No comments:

Post a Comment